Visualisering

 
 
Jag ska hålla en presentation på jobbet inom kort i min egenskap av förstelärare. Jag har hållt många föreläsningar/presentationer men jag är alltid nervös när jag väl står där. Tidigare har det alltid varit jag och den pedagogiskt ansvarige men inte nu längre, nu är jag själv. 
 
Jag vet att jag är duktig på det jag gör men jag blir ändå nervös. Always! 
 
 
Så ett bra knep (som jag glömt bort men precis stötte på igen) är att visualisera. Jag skriver ner min visualisering i god tid innan. Sedan läser jag min text kvällen innan jag ska ha föredraget, strax innan läggdags. När jag äter frukost på morgonen så läser jag igenom den igen. En gång till på rasten på jobbet. 
 
När jag läser min visualisering så ser jag mig själv inom mig själv och går in i de känslor som jag beskrivit i min text. Det gör att mitt undermedvetna och mina synapser kopplar detta till något positivt som gör att jag får positiva känslor. 
 
Viktigt att tänka på när man gör en visualisering:
♥ Gör den i god tid.
 Använd aldrig orden; inte, om, bara, måste, skall. borde.
 Var konkret och tänk bort alla hinder.
 Skriv i en känsla av tacksamhet och glädje.
 
Min visualisering:
Jag är pigg och förväntansfull på morgonen och äter en rejäl frukost. Man ska alltid starta dagen med frukost. 
 
Jag kommer fram till jobbet trygg och välbehållen. Jag känner mig glad, lugn och självsäker.
 
Jag har mina lektioner som vanligt. Jag hanterar allt som kommer i min väg med bravur och tålamod. Jag tar eftermiddagssmörgåsen i lugn och ro innan jag förbereder min presentation. Alla förberedelser går bra. Jag känner mig lugn och förväntansfull. Jag ser med tacksamhet på alla människor som kliver in i rummet med tanken att vi alla kan lära av varandra. Jag är glad och tacksam för att alla är där med sin kompetens.
 
Jag framför min presentation tydligt med inspiration och trygghet. Jag är inspirerande, självsäker och inlyssnade. Jag är full av glädje, passion och kraft. Det känns toppen. Det är fantastiskt att jag ges den här möjligheten. Jag känner mig som fisken i vattnet, närvarande och i helt rätt miljö. Jag mår toppen!
 
Workshop och lyssnande går hand i hand vilket gör alla engagerade och inspirerade. 
 
Ingen är mer än någon annan och ingen är mindre än någon annan. jag är helt prestigelös. 
 
Varje människa som sitter där gör så gott hen kan utifrån sina egna förutsättningar. Detsamma gäller mig. Jag har de bästa avsikter. Jag är glad, inspirerande och passionerad. 
 
När jag är klar är jag fylld av kärlek, kraft och glädje. Det är fantastiskt! Jag är tacksam för att jag får göra det här. 
 
Berätta gärna om ni gjort någon eller tänker göra någon och i så fall inför vad? 
 
Bild: google.se
 


Kommentarer
Postat av: MATILDA

Att vara lite nervös är helt naturligt! Lycka till :)

2016-10-17 @ 13:43:44
URL: http://matildays.se
Postat av: corneliaeriksson.blogg.se

Vilka bra tips när det handlar om visualisering, jag borde bli bättre på det :)

2016-10-18 @ 10:31:54
URL: http://corneliaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Sandiiebelle

En tjej med huvudet på skaft som gillar en väldig blandning av mode, inredning, spiritualitet, dans, musik och att diskutera världsproblem. Ni får helt enkelt se det mesta.




RSS 2.0