Höstlistan

Beskriv din höst i tre ord?

Jobba, jobba och jobba.

 

Vad är det bästa med hösten?

Man får vara inomhus eftersom det är regnigt och kallt. Du kan använda gummistövlar och hoppa i vattenpölar (ok jag inser att jag förmodligen är den enda som gör det men det är sjukt kul när man kan). Färgerna är så otroligt fina i gult, orange och brunt på hösten.

 

Vad är det sämsta med hösten?

Det är kallt, blåsigt och regnigt. Du måste alltid vara varmt klädd annars blir du sjuk. 

 

Hur ser din höstoutfit ut?

Jag har valt stilarna bekväm, chic, professionell (för jobbet på möten och föreläsningar), punk/androgyn, street, klassisk och rockigt. En salig blandning men så kändes det när jag arrangerade min garderob så det är så jag kommer gå klädd. Skinnjackan kommer användas flitigt. 

 

Vad har du på TO-DO listan just nu?

OH! Vilken av dem? På jobbet har jag tre olika TODO-listor och de uppdateras och ändras konstant. De är i princip aldrig tomma. Hemma har jag olika saker att göra men just nu sparas det till bröllop, barn, lär mig mer om pensionssparande med mera...

 

Vad är den höstigaste maträtten?

Oj vad svårt. Hmm kanske älgstek med potatis brunsås och kokta grönsaker. Det är riktigt najs att äta på hösten och vintern. Min pappa och farbror är jägare så älgstek går alltid att få tag på. Annars brukar ju kantarellstuvning vara något, problemet är att det är så dyrt och jag går inte ut och plockar. Men det blir nog att köpa sen när det kommer ut i affären och göra en stuvning på för det är ju sjukt gott.

 

Ska du resa någonstans i höst?

Nej jag var borta hela sommaren så det blir lugnt. VI hade tankar på New York men det går inte riktigt av många anledningar.

 

Hur förbereder du dig inför vintern?

Inte på något speceillt sätt. Jag ska köpa en fjällräven jacka för att se om den kommer hålla mig varm. Everest-jackorna gör det inte. Har någon skidjacka nu som jag gillat men den är inte tillräckligt varm. Jag vill ha en jacka som jag i princip bara ska behöva ha en inte allt för tjock tröja under när det är noll till minus sex grader ute. Kallare så behöver jag så klart bygga på med kläder under men jag ska inte frysa i jackan. Fjällräven och Canada Goose ska vara varma har jag förstått. Jag har sparat till den här jackan och eftersom jag kör bil behöver jag inte oroa mig för att bli rånad. 

 

Lista från Egoinas.



Kommentarer
Postat av: Bambi

Jag gillar såna här listor :) Kul att läsa dina svar

Svar: Gör den du också =)
Sandiiebelle

2016-09-14 @ 12:02:23
URL: http://iambaam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Sandiiebelle

En tjej med huvudet på skaft som gillar en väldig blandning av mode, inredning, spiritualitet, dans, musik och att diskutera världsproblem. Ni får helt enkelt se det mesta.




RSS 2.0